SOLO VIOLIN AVANTGARDE – KONCERT STANISŁAWA SŁOWIŃSKIEGO W DOMU KULTURY W PRZECISZOWIE!

SOLO VIOLIN AVANTGARDE – KONCERT STANISŁAWA SŁOWIŃSKIEGO W DOMU KULTURY W PRZECISZOWIE!

Gminna Biblioteka Publiczna w Przeciszowie ma niebywałą przyjemność zaprosić Państwa do udziału w koncercie Stanisława Słowińskiego – SOLO VIOLIN AVANTGARDE, który odbędzie się 23.11.2024 roku o godzinie 19.00 w sali widowiskowej Domu Kultury w Przeciszowie. Wydarzenie budzi już dzisiaj wiele pozytywnych emocji, dlatego też zachęcamy do udziału.

BILETY! BILETY BILETY! – w cenie – 70 zł (dostępne od 6.05.2024)

  • dostępne u Organizatora (Gminna Biblioteka Publiczna w Przeciszowie, 32-641 Przeciszów, ul. Długa 6), rezerwacja* – tel. 33 8413-270 wew.21 lub e-mail: biblioteka@gbprzeciszow.pl.!!!

* Odbiór biletów zarezerwowanych wyłącznie po okazaniu dowodu wpłaty! Opłaty za zarezerwowane bilety należy dokonać do 3 dni od dnia rezerwacji! Płatność w kasie GBP lub przelewem na konto: BS Zator 05 8136 0000 0021 0786 2000 0010 – w tytule przelewu wpisując: „koncert STANISŁAW SŁOWIŃSKI” oraz podając imię i nazwisko oraz ilość zakupionych biletów).

Solo Violin Avantgarde to piąty już autorski album Stanisława Słowińskiego – jednego z najbardziej rozchwytywanych skrzypków europejskiej sceny jazzowej i crossover. Album jest kontynuacją wydawnictwa SOLO EP, które wydane w 2017 spotkało się z uznaniem publiczności oraz krytyków muzycznych; towarzyszyła mu również świetnie przyjęta trasa koncertowa. Siedem autorskich kompozycji, które składają się na album to utwory łączące dwa muzyczne światy będące dla Stanisława Słowińskiego najważniejszymi filarami muzycznej drogi: świat muzyki klasycznej oraz jazzu, muzyki improwizowanej.

Album Inspirowany jest pionierskim wydawnictwem najwybitniejszego polskiego skrzypka jazzowego; Zbigniewa Seiferta – Solo Violin. Najnowszy solowy album Stanisława Słowińskiego – Solo Violin Avantgarde to podsumowanie jego dotychczasowych eksploracji na gruncie solowych form skrzypcowych. Nawiązania do największych dzieł minionych epok na gruncie struktur form utworów, poszukiwania swobody i ekspresji, którą daje improwizacja i spontaniczna kreacja fraz i brzmienia; język harmoniczny i fakturalny epok romantyzmu, baroku będący punktem wyjścia do improwizacji i kreacji. To filary, na których zbudowany został program wydawnictwa. Album ukazał się nakładem oficyny wydawniczej InfraArt Record Label.

www.stanislawslowinski.pl
www.infraart.com.pl
: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :

PRESS:
„Stanisław Jan Klemens Słowiński jawi się jako kolejny, kreatywny artysta i znamienity wirtuoz jazzowej tradycji i godny spadkobierca Michała Urbaniaka, Krzesimira Dębskiego, Zbigniewa
Seiferta. Wraz z Adamem Bałdychem stanowią dzisiaj o wiolinistyce polskiego i europejskiego jazzu. Z ogromnym zachwytem słucham jego albumów ( „Landscapes Too Easy To Explain” oraz „Visions”) tak zgrabnie, z pomysłem godnym wielkich mistrzów przygotowanych i perfekcyjnie zrealizowanych.” |
Dionizy Piątkowski [ www.jazz.pl ]

„As expected, the performances, both by the septet members and the string orchestra, are excellent from start to finish, as are the violin solo parts by Słowiński. He joins the ranks of the young Polish violin stars, which are constantly growing, building the new generation of the Polish Jazz Violin School.” |

Adam Baruch o albumie „Visions Violin Concerto” [ polish-jazz.blogspot.com ]

„Bez dwóch zdań, mamy do czynienia z dojrzałym Stanisławem Słowińskim. Twórcą nie bojącym się klasyki, w rozumieniu reliktu przeszłości, którym na pewno się nie stanie w jego doskonałym umyśle i rękach. Artystą czerpiącym pełnymi garściami ze skrzypcowej tradycji jazzowej, dającej niesamowite możliwości do znajdowania wciąż nowych środków wyrazu. (…) Tak, Słowiński, mam takie wrażenie, jakbym słyszał twoją muzykę od dawna, i czekałem, kto w końcu ją zagra.” |

Piotr Bielawki [ether jazzu ]

„The music is an excellent example of modern Polish Jazz, which although melody based and well within the mainstream convention, manages to maintain a very high level of compositions and performances. It is soaked with typical Polish melancholy and Slavic melodic motifs, and of course focuses on the violin as the leading instrument, and as a result one can hardly find a more spiritually „Polish Jazz” album than this one.” |
Adam Baruch o albumie „Landscapes Too Easy To Explain”

[polish-jazz.blogspot.com ]

Słowiński podtrzymuje słynny „cud nad Wisłą” Możdżera, a mianowicie sprawia, że Polacy chcą słuchać jazzu. To płyta dla każdego, więc nie bójcie się i bawcie tą muzyką! Stanisław Słowiński Quintet ma brzmienie, którego nie da się pomylić z żadnym innym.” |

Weronika Sraga – zwysokiegoc.pl

„Their secret weapon is fiddle player Stanisław Słowiński who soloed breathtakingly on the slow air.” |

Nigel Wood – irishtimes.com

„Spektakl pozostawił nas bez słów”, „Definicja piękna w czystej postaci”, „Nie potrafię o niczym innym dzisiaj myśleć, spektakl zawłaszczył moją wyobraźnię” – to tylko niektóre recenzje widzów „Bursztynowego drzewa”, najnowszej propozycji Art Color Ballet. Bursztynowe drzewo, 10 i 11 maja, godz. 19.00, NCK.(…) To jedno z tych przedstawień, którego ominięcie jest grzechem. |

Iga Dzieciuchowicz [e-teatr.pl ] o spektaklu „Bursztynowe Drzewo” z autorską muzyką Stanisława Słowińskiego

 

Stanisław Słowiński – skrzypek, aranżer, kompozytor, producent muzyczny, multiinstrumentalista. Jeden z najbardziej aktywnych muzyków młodego pokolenia na polskiej scenie muzycznej.
Jako lider autorskich projektów, sideman, muzyk sesyjny gra przeszło 100 koncertów rocznie odwiedzając sceny klubów i festiwali całego świata; m.in.: Polska, Hiszpania, USA, Węgry, Serbia, Islandia, Niemcy, Chiny, Korea Południowa, Chile, Capo Verde, Mongolia. Jako solista występował na najważniejszych polskich scenach jak m.in.: Filharmonia Narodowa, Filharmonia Krakowska im. K. Szymanowskiego, Sala koncertowa NOSPR, Centrum Kongresowe ICE Kraków, Filharmonia Opolska, Filharmonia Częstochowska i wiele innych.

Z autorskim materiałem zadebiutował albumem Landscapes Too Easy To Explain, który ukazał się międzynarodowej dystrybucji nakładem prestiżowego wydawnictwa Hevhetia. Podczas premierowej trasy koncertowej liczącej ponad 30 000 km odwiedził ze swoim zespołem wiele krajów europejskich; m.in. Hiszpanię, Serbię, Rumunię, Słowację, Czechy, Węgry; wziął też udział w największej w historii polskiej jazzowej trasie koncertowej w Chinach Jazzpopolsku.

Kolejny autorski album „Visions | Between Love and Death” nagrany z grupą Stanisław Słowiński Sextet spotkał się z uznaniem krytyków i publiczności, a jego premierowa trasa koncertowa objęła kilkadziesiąt koncertów na terenie wielu krajów Europy i Azji. W trakcie trasy zespół wziął również udział w projekcie Jazzpopolsku – największej w historii inicjatywie promującej polski jazz w Azji [Stanisław Słowiński jest jednym z najczęściej koncertujących w Azji przedstawicieli polskiej sceny jazzowej – w latach 2016 – 2019 jego zespół odbył 4 trasy koncertowe na terenie Chin i Mongolii obejmujące łącznie niemal sto koncertów]. Laureat Nagrody Publiczności na I Międzynarodowym Jazzowym Konkursie Skrzypcowym im. Zbigniewa Seiferta. Laureat Grand Prix 39. Międzynarodowego Konkursu Młodych Zespołów Jazzowych Jazz Juniors z autorskim projektem Stanisław Słowiński Quintet. Kilkukrotnie laureat Stypendium Twórczego Miasta Krakowa 2014.
Wielokrotnie nominowany w kategoriach „Skrzypce” oraz „Nowa nadzieja” w ankiecie Jazz Top czytelników Jazz Forum. Wspiął się na szczyt listy Oriental Billboard Chart Shanghai dzięki zaproszeniu do gościnnego udziału w nagraniu singla wokalistki Shine Yang i producenta muzycznego Guo Liang. Laureat Stypendium Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Niezwykle aktywny również na polu muzyki rozrywkowej; m.in. laureat platynowej płyty jako wykonawca i współkompozytor za singiel „Zabierz te miłość” w wykonaniu J. Wieniawy i M. Musiałowskiego. Jego koncertowy album – Visions Violin Concerto live at ICE Kraków nagrany został z udziałem jednej z najlepszych orkiestr kameralnych w Europie – AUKSO pod batutą wybitnego dyrygenta, skrzypka, kameralisty – Marka Mosia. Spotkał się z entuzjastycznym przyjęciem nie tylko publiczności ale i krytyków muzycznych. Trasa koncertowa promująca wydawnictwa objęła kilkadziesiąt koncertów krajach takich jak Polska, Chiny, Mongolia, Niemcy, Szwajcaria i była największym tego typu wydarzeniem sezonu na polskiej scenie jazzowej. Album ukazał się nakładem oficyny wydawniczej założonej przez Słowińskiego – InfraArt Record Label w podwójnym formacie – CD oraz DVD Live. Jako lider projektów autorskich, sideman oraz współpracując z kilkunastoma orkiestrami kameralnymi i symfonicznymi (m.in. Sinfonietta Cracovia, Krakowska Orkiestra Kameralna) koncertuje regularnie w całej Polsce oraz za granicą: m.in. Korea Południowa,
Chile, Chiny, Włochy, Francja, Norwegia, Islandia, Anglia, Ukraina, Czechy, Gruzja, Austria, Węgry. Uczestniczył w realizacji projektów z udziałem artystów o międzynarodowej renomie; m.in. Brian Eno, Ben Frost, Daniel Bjarnason, Elliot Goldenthal, Diego Navarro, Ludwig Wicki, Joe Hisaishi, Robert Kabara, Joanna Słowińska, Paweł Kaczmarczyk, Piotr Orzechowski, Grzech Piotrowski, Hadrien Feraud, Marcin Wasilewski. Związany z muzyką od wczesnego dzieciństwa; naukę gry na skrzypcach rozpoczął w wieku 5 lat. W latach 2010-2012 student Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie skrzypiec dr hab. Roberta Kabary. Po dwóch latach studiów na wydziale muzyki klasycznej poświęcił się całkowicie muzyce improwizowanej. Stawia nacisk na wszechstronny rozwój muzyczny; uczestniczył w licznych kursach mistrzowskich i lekcjach otwartych kształcąc się jako skrzypek w zakresie muzyki klasycznej oraz jazzu – pod okiem m.in.: Marka Feldmana, Adama Bałdycha, Michała Urbaniaka, Peter’a Buck’a, Łukasza Syrnickiego, Wiesława Kwaśnego, Grigorija Zhyslina, Kaji Danczowskiej, Ariego Putiainena.
Warsztat kompozytorski doskonalił również jako uczestnik pierwszej edycji FMF Master Classes for Young Composers w Alvernia Studio, w ramach których swoje wykłady prezentowali m.in. Trevor Morris, Diego Navarro, Robert Elhai, Michael Todd, Robert Messinger.

Jest współtwórcą nowego gatunku muzycznego: akustroniki. Ma w swoim dorobku dziesiątki utworów, które aranżował i komponował na składy  wszelkiego rodzaju; od utworów elektronicznych, na skrzypce solo, przez kwartety smyczkowe, składy jazzowe, aż po utwory orkiestrowe. Jest współzałożycielem i realizatorem krakowskiego InfraSound Studio. Uczestnik i laureat wielu międzynarodowych festiwali i konkursów: m.in.: Cheoyong World Music Festival, Jeonju International Sori Festival, Kavkaz Jazz Festival, WOMAD Chile, WOMEX 2015, Festiwal Muzyki Filmowej, festiwal Rozstaje, SlotArt Festiwal, Cracovia Sacra, Nine Gates Festival Pekin, Letni Festiwal Jazzowy Piwnicy Pod Baranami, Jazz Juniors 2015 – Grand Prix oraz nagroda dodatkowa, I Międzynarodowy Jazzowy Konkurs Skrzypcowy im. Zbigniewa Seiferta – Nagroda Publiczności, Konkurs o tytuł Nowej Nadzieji Jazzu – Novum Jazz Festiwal – wyróżnienie. Jako lider projektów autorskich, muzyk sesyjny nagrywa m.in. dla Hevhetii, For Tune, Kayaxu, Dyspensa Records, SONY, Poza działalnością koncertową niezwykle aktywny również jako kompozytor, aranżer, producent muzyczny; dyskografia z jego udziałem: wykonawczym, kompozycyjnym, autorskim – to już kilkadziesiąt albumów.
Twórca muzyki filmowej i teatralnej.

Data

lis 23 2024

Czas

19:00 - 21:00

Skip to content